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YOUKI 2024 – Wettbewerbsprogramm 9

FromDiverse

Year2024

Duration120min.

Bitch(es)
Chienne(s)
Norway 2024, 04:41 min.
Filmmaker & Editor: Laure Menard
Animators: Nora Fossan, Konrad Hjemli, Claire Marchal-Dombrat, Laure Menard, Aleksander Neykov, Mikael Tabutiaux
Sound & Music: Vera Arnardottir, Marius Trøan Hanse, Mads With Kristoffersen
Producer / School: Margarethe Danielsen, Rory Thompson, Volda University College
Age Category: 23–27 years
Language: No Dialogue
Weißes Straßenlaternenlicht, mitternachtsschwarze Gehsteige – und zwei Hündinnen. Sie nutzen die Dunkelheit, um die Straßen zurückzuerobern und zögern nicht, zur Verteidigung ihre Reißzähne einzusetzen. Ein wunderschöner Stop-Motion-Film, der mehr ist, als er anfangs zu sein scheint, und zum Nachdenken anregt.
White streetlamp light, midnight-black sidewalks—and two female dogs. They move in the darkness to reclaim the streets and don't hesitate to use their fangs for defense. A beautiful stop-motion film that is more than it initially appears to be, providing food for thought.
Text: Vivian Grabowski

Laure Menard (1998) ist eine französische Stop-Motion und Animationskünstlerin. In ihren Filmen möchte sie chaotische und wilde Weiblichkeiten zelebrieren.
Laure Menard (1998) is a french stop-motion artist and animator. In her works she wants to celebrate chaotic, abrasive womanhoods.

A Teardrop for Every Pixel
Una Lágrima Por Cada Píxel
Colombia 2023, 08:01 min.
Filmmaker: Maria Antonia Gómez
Writer: Maria Antonia Gómez, David Suárez
Producer / School: David Suárez, Universidad de Antioquia
Age Category: 23–27 years
Language: Spanish
Maria Antonia ist Piratin – in einer Welt, in der alle Meere eins sind, Wellen aus Pixeln bestehen und Meerschaum „click“ macht, und sich die eigene Reflexion im Wasser spiegelt. In einer experimentellen Montage aus Selfies, Screenshots und Icons verschiebt A Teardrop for Every Pixel die Wahrnehmung digitaler Welten. Das Internet als Raum voller Möglichkeiten – zumindest für Pirat*innen.
Maria Antonia is a pirate—in a world in which all seas are one, waves are made of pixels and sea foam makes “click” noises; in which one’s own reflection is mirrored in the water. In an experimental montage of selfies, screenshots and icons, A Teardrop for Every Pixel shifts the perception of digital worlds. The internet appears a space full of possibilities—at least for pirates.
Text: Lisa Heuschober

Maria Antonia Gómez (1997) ist Audiovisual- und Multimediakünstlerin an der University of Antioquia. Sie ist Teil von AV Culture Collective. A Teardrop for Every Pixel ist ihr Debütfilm als Regisseurin.
Maria Antonia Gómez (1997) is an Audiovisual and Multimedia Communicator from the University of Antioquia. She is part of the AV Culture Collective. A Teardrop for Every Pixel is her debut film as a director.

Under the Debris
Austria 2024, 03:47 min.
Director, Writer, Editor: Derya Satir
Director of Photography: Mahir Petekkaya
Sound & Music: Cem Erkmen
Mix, Mastering: Enes Taylan
Cast: Sezen Aksu
Producer: Sarp Olcay
Age Category: 23–27 years
Language: English
Under the Debris drückt das Gefühl aus, weit weg von geliebten Menschen zu sein, die sich nicht mehr in einer sicheren Umgebung befinden. Am 6. Februar 2023 erschüttert ein Erdbeben weite Teile im Südosten der Türkei und im Norden Syriens. Der Experimentalfilm porträtiert mit wenigen Bildern ein angsteinflößendes Szenario, in dem eine junge Frau in Ungewissheit und Panik gerät, als sie von der Naturkatastrophe erfährt.
Under the Debris expresses the feeling of being far away from loved ones who are no longer in a safe environment. On February 6, 2023, an earthquake struck large parts of south-eastern Turkey and northern Syria. The experimental film portrays a terrifying scenario with just a few images, in which a young woman is plunged into uncertainty and panic when she hears about the natural disaster.
Text: Leon Moses Fasthuber

Derya Satir wurde 2000 in Istanbul geboren. Sie zog nach Wien, um 2019 Theater-, Film- und Medienwissenschaften an der Universität Wien zu studieren. Sie wirkt bei Theater- und Filmproduktionen mit und kreiert eigene Projekte.
Derya was born in Istanbul in 2000. She moved to Vienna to study Theater, Film and Media in 2019. In addition to her engagement in theatre and film productions, she also creates independent projects.

Cape Town Royalty Programme
South Africa 2024, 06:46 min.
Director: Max Fouchee
Assistant Director: Simone Momplé
Writer & Editor: Céline Tshika
Director of Photography: Lona Sipika
Cast: Céline Tshika, Simone Momplé, Nick Sokolsky, Nina Lawrenson, Leano September
Producer: Vidal Thaver
Production Assistant: Liyema Ntanjana
Age Category: 23–27 years
Language: English
Das Cape Town Royalty Programme hat sich darauf spezialisiert, wohlhabenden Europäer*innen den Zugang zu ihrem neuen Zuhause zu erleichtern. Eine Werbemoderatorin präsentiert in dieser Mockumentary den Traum vom luxuriösen Eigenheim und ändert dabei Stück für Stück ihr Skript. Der Film provoziert zum Nachdenken und versucht mit Humor, die Lebensrealitäten der Bewohner*innen Kapstadts darzustellen.
The Cape Town Royalty Programme has specialized in helping wealthy Europeans to buy their new home. In this mockumentary, an ad presenter showcases the dream of owning a luxurious home, changing the script bit by bit in the process. The film is thought-provoking and uses sarcastic humor to bring viewers closer to the reality of life in Cape Town.
Text: Leon Moses Fasthuber

Max Fouchee macht Filme und Fotos und ist seit 2022 Teil der Free Film School. Mit deren Filmen möchte Max Welten erschaffen, die interaktiv und eindrucksvoll sind und gleichzeitig wichtige Themen auch mit Humor aufgreifen.
Max Fouchee is a photographer and filmmaker based in Cape Town. They joined the Free Film School in 2022 to create worlds that are interactive and impactful while using both realism and humor.

Blue Hour
Austria 2023, 03:02 min.
Filmmaker: Ela Bas
Cast: Fatih Bas
Genre: Experimental
Age Category: 13–17 years
Language: No Dialogue
Zur “blauen Stunde” schwimmen wir in diesem poetischen Experimentalfilm durch die nächtlichen Straßen Wiens. Orte, die untertags ganz anders aussehen, verwandeln sich zu dieser Zeit in ein Meer aus Licht und Reflexion. Verbunden durch die gleichen Wege, ist doch jedes Fahrzeug für sich allein.
During the “blue hour”, we swim through the streets of Vienna by night. In this poetic experimental film, places that look completely different during the day transform into a sea of light and reflection. Connected in the crowd by the same paths, yet each vehicle is on its own.
Text: Lena Steinhuber

Ela Bas (2005) geht in Wien zur Schule. Gemeinsam mit Irene Höchtel drehte Ela bereits den Kurzfilm Poesie Sulla Natura, der 2023 bei YOUKI und am Filmfestival Jung & Abgedreht lief.
Ela Bas (2005) is a high-school student based in Vienna. Together with Irene Höchtel, Ela already shot the short film Poesie Sulla Natura, which was shown at YOUKI and at Jung & Abgedreht film festival in 2023.