Derzeit keine Vorstellungen.
Festival

YOUKI 2024 – Wettbewerbsprogramm 10

VonDiverse

Jahr2024

Dauer60min.

Entropy
آنتروپی
Iran 2023, 14:18 min.
Filmmakers: Bamdad Aghajani, Arian Navabi
Key Cast: Pouya Pirouzram
Producer / School: Tehran University of Art
Age Category: 23–27 years
Language: Farsi
Würdet ihr euch zuhause auch so benehmen? Ein Physikprofessor versucht, das Konzept der Entropie in seiner Klasse zu lehren, doch plötzlich treten ungewöhnliche Störungen auf. Allmählich werden die merkwürdigen Geschehnisse immer vertrauter. Eigenartige Bilder erzählen in einer Komödie vom Brechen des Alltags, und der menschlichen Anpassungsfähigkeit in selbst den absurdesten Situationen.
Would you behave that way at home? A physics professor tries to teach the concept of entropy in his class, but suddenly unusual disturbances start occurring. Gradually, the bizarre events become more and more familiar. Strange images fill this short comedy and speak of the disruption of everyday life and the human ability to adapt to even the most absurd situations.
Text: Lun Raaberg

Bamdad Aghajani (2000) studiert an der Tehran University of Art und Arian Navabi (2001) macht einen Bachelor-Abschluss in Computertechnik an der Islamic Azad University. Beide machen seit Jahren Filme.
Bamdad Aghajani (2000) is studying at the Theran University of Art and Arian Navabi (2001) is pursuing a bachelor’s degree in computer engineering at the Islamic Azad University. Both have been making films for years.

ORR
AmWiRe
Austria 2023, 03:34 min.
Filmmaker: Jakob Vyzina
Director of Photography: Kevin Brari
Sound: Robin Maurer
Cast: Trigal Sandberger Cañas, Alfredo Zermini
Producer/School: Jakob Vyzina, Joana Wegele, Filmakademie Wien
Age Category: 18–22 years
Language: German
Sollte man am Steuer wirklich Online-Schach spielen? Nach einem tödlichen Unfall muss sich der Busfahrer Martin mit den seltsamen Anforderungen des Amtes für Wiedergeburt und Reinkarnation (AmWiRe) und seiner Sachbearbeiterin Beate zurechtfinden, die ihn durch die Stufen der Wiedergeburt treibt. Mit Humor und etwas Found Footage bewegen wir uns rapide auf eine Art Entschleunigung zu.
Should you really play online chess while driving? After a fatal accident, bus driver Martin has to cope with the strange requirements of the Office of Rebirth and Reincarnation (ORR) and its administrator, Beate, who pushes him through the stages of rebirth. With humor and a dash of found footage, we rapidly move towards a kind of deceleration.
Text: Lun Raaberg

Jakob Vyzina (2002) studiert Regie und Drehbuch an der Filmakademie Wien. Er hat bereits an mehreren Filmproduktionen und Werbungen mitgewirkt.
Jakob Vyzina (2002) is studying directing and screenwriting at the Vienna Film Academy. He has already worked on several film productions and commercials.

The path of Ghosts
Austria 2023, 09:37 min.
Filmmaker: Hasti Setare Karimi
Director of Photography & Editing: Onmaz Faruk
Sound & Music: Dawood Sarkhosh, Kasra Zahedi
Cast: Maiana Ahmadi, Roghiye Ahmadi, Lutfullah Akbari, Sulaf Bilal, Zahra Borhani, Nooramudin Ghaisi, Zaman Hajati, Hasti Setare Karimi, Ximena Nazabal, Qasem Rezaie, Mia Franziska Scholz, Sepher Jahan Tigh
Producer: Mahdi Bahrami
Age Category: 23–27 years
Language: Farsi
Sie träumt von ihrer Heimat und ihrer Flucht – meist in Albträumen. Wir begleiten, die aus Afghanistan geflohene, Setare. Geräusche, Stimmen und Musik führen uns durch die geisterhaften Albtraumszenen. Der Spielfilm behandelt einerseits die Verluste auf diesem Weg voller Gefahren, vor allem zeigt er aber die andere Seite: Was mit denen geschieht, die das Ziel erreichen.
She dreams of her home and journey—mostly nightmares. We accompany Setare, a refugee from Afghanistan. Sounds, voices and music guide us through the ghostly scenes of her nightmares. The fiction film The path of Ghosts addresses the losses on this path full of dangers, but above all it shows us the other side: what happens to those who reach their destination.
Text: Lun Raaberg

Hasti Setare Karimi (1998) floh mit 15 Jahren nach Österreich. Sie arbeitet als Übersetzerin in der Diakonie, wo Frauen mit Migrationshintergrund geholfen wird. The path of Ghosts ist ihr filmisches Debüt.
Hasti Setare Karimi (1998) fled to Austria at the age of 15. She works as a translator for Diakonie, a social welfare center, helping women with migration backgrounds. The path of Ghosts is her first film.

Ziggy
Austria 2023, 02:40 min.
Filmmakers: Natalia del Mar Kašik, Jana Straßer
Cast: Cousines Like Shit (Laura Breitfuss, Hannah Breitfuss)
Age Category: 23–27 years
Language: English
Zwei Aliens stapfen über karge Böden einer fremden Landschaft, ihre Augen starren wie Zyklopen. Stecken Menschen in ihnen? Zur anschwellenden Musik entpuppen sie sich schließlich als lässig-galaktische Superstars à la Ziggy Stardust – iconic. Ein Musikvideo als augenzwinkernde Zeitreise und liebevolle Ode an David Bowie, den Ideenreichtum früher Sci-Fi Movies und die nie verglimmende Magie von 16mm.
Two aliens trudge across the barren ground of a strange landscape, their eyes staring like cyclopes. Are they human? To the swelling music, they turn out to be galactic superstars à la Ziggy Stardust—iconic. A music video as a winking journey into the past and a loving ode to David Bowie, the inventiveness of early sci-fi movies and the everlasting magic of 16mm.
Text: Lisa Heuschober

Jana Straßer (1994) wurde in Berlin geboren und lebt und arbeitet in Wien. Natalia del Mar Kašik (1997) studiert Video und Videoinstallation an der Akademie der Bildenden Künste in Wien. Beide besuchten die Schule Friedl Kubelka für unabhängigen Film / künstlerische Photographie in Wien.
Jana Straßer (1994) was born in Berlin and currently lives and works in Vienna. Natalia del Mar Kašik (1997) studies video and video installation at the Academy of Fine Arts in Vienna. Both attended the Friedl Kubelka School for Independent Film / Artistic Photography in Vienna.

The Man Who Loved Flowers
United Kingdom 2023, 03:18 min.
Writer and Director: Sonu Thomas
Animation: Maria Da Silva Martins, Shizuka Homewood, Minjoo Kim, Annabel Thompson
Backgrounds & Layout: Sonu Thomas, Laura Hesp, Weronika Hillar
Sound Design: Höddi Thorson Claussen
Composer: Harry Nicholson
Producers/School: Maria Da Silva Martins, Shizuka Homewood, Arts University Bournemouth
Age Category: 18–22 years
Language: English
Ein Mann in Südindien entwickelt schon als Kind eine enorme Liebe für Blumen. Sein Leben zieht vorüber, während selbst die Menschen, die ihm am nächsten stehen, nichts von seiner Leidenschaft bemerken. Das animierte Drama beleuchtet die traurigen Konsequenzen kultureller Stigmatisierung. Diese Themen werden in einem bunten und lebhaften, visuellen Animationsstil veranschaulicht, der die Schönheit der Welt um uns herum betont.
A man in South India grows up with an enormous love of flowers, which nobody seems to notice. His life passes by with his passion going unnoticed by even the people closest to him. The animated drama shines a light on the downsides of gendered affection and the consequences of cultural stigma. These themes are portrayed in a rich and vivid visual style, which emphasizes the beauty of small everyday moments and the world around us.
Text: Vincent Rabas-Kolominsky

Sonu Thomas ist eine 22-jährige Figurendesignerin. Der Fokus ihrer Arbeiten ist es, eine Verbindung zum Publikum herzustellen und zur Vielfalt westlicher Animationsmedien beizutragen.
Sonu Thomas is a 22-year-old character designer and visual development artist. Her main focus when creating artwork is to connect with her audience and to increase the diversity of animation media.

Bobby Beauty Parlour
India 2024, 18:28 min.
Director & Writer: Shashwat Dwivedi
Director of Photography: Janhavi Asthana
Editing: Tanya Chhabria
Sound & Music: Soustav Naskar, Vishal-Chayan
Cast: Adrija Sinha, Parul Rana, Preeti Kochhar, Saksham Raj
Producers: Anurag Kashyap, Ranjan Singh, Janhavi Asthana
Age Category: 23–27 years
Languages: Hindi, Panjabi
Der heißeste Tag des Sommers, ein Herzinfarkt, zwei Freundinnen, die Abschied nehmen, und eine große Portion Coming of Age. Bobby Beauty Parlour erzählt eine Geschichte von Freundschaft, Liebe, unterschiedlichen Ambitionen und Sehnsüchten sowie den Schwierigkeiten, die das alles so mit sich bringt. Ein fiktionaler Kurzfilm, der uns durch seine verträumten Kameraeinstellungen in den Bann zieht.
The hottest day of the summer, a heart attack, two friends saying goodbye and a large dose of coming of age. Bobby Beauty Parlour tells a story of friendship, love, different ambitions and desires, and the difficulties that all this entails. A fictional short film that enchants us with its dreamy cinematic sequences.
Text: Barbara Rettig

Shashwat Dwivedi (1998) ist ein Drehbuchautor, Texter und Filmemacher. Er absolvierte die Asian Academy of Film & Television mit einer Spezialisierung in Regie und Drehbuchschreiben.
Shashwat Dwivedi (1998) is a screenwriter, lyricist, and filmmaker. He graduated at Asian Academy of Film & Television with a specialization in Direction and Screenwriting.